بررسی نقش شبکههای اجتماعی در ارتقای ارزش برند باشگاه پرسپولیس
عباس سیفالهی*۱، نصرالله سجادی۲، ابراهیم علیدوست قهفرخی۳
۱-*کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
۲-دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران
۳-استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران
*Email: abbasseyfollahii@gmail.com
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش شبکههای اجتماعی در ارتقای برند باشگاه پرسپولیس بود. جامعه آماری پژوهش حاضر هواداران باشگاه پرسپولیس در سطح شهر تهران بودند و با توجه به جدول مورگان ۳۶۶ نفر نمونهگیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. روش انجام پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن به تأیید ۱۲ نفر از اساتید مدیریت ورزشی رسید و پایایی آن ۸۶/۰ بدست آمد که نشان دهنده پایایی بالای پرسشنامه مورد استفاده بود. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آماری توصیفی و آزمون کلموگروف اسمیرنف و آزمون تی تک نمونهای و با کمک نرمافزار SPSS نسخه ۱۶ در سطح معناداری ۰۵/۰ انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان دارد، شبکههای اجتماعی و ابعاد هفت گانه آن در ارتقای ارزش برند باشگاه پرسپولیس تاثیر مثبت دارد. با توجه به گسترش سطح استفاده از رسانههای اجتماعی در جامعه باشگاه پرسپولیس باید برای معرفی برند خود، ایجاد وفاداری و رضایت در بین مخاطبین، بامعرفی برنامههای خود بتواند بهتر از این موقعیت استفاده کند.
واژگان کلیدی: شبکههای اجتماعی، برند، باشگاه پرسپولیس.
Investigating the Role of Social Media in Promoting the Brand Value of Persepolis Club
Abbas Seyfollahii* 1, Seyyed Nasrollah Sajjadi2, Ebrahim Alidoust Ghahfarrokhi3
- * Corresponding Author: S in Sport Management, University of Tehran.
- Associate Professor in Sport Management, University of Tehran.
- Professor of Sport Management, University of Tehran.
*Email: abbasseyfollahii@gmail.com
Abstract
The purpose of this study was to investigate the role of social media in promoting Persepolis brand. Statistical population of this study was Persepolis club in Tehran city and according to Morgan table, 366 people were selected as available sample. The research method was descriptive and survey and the data collection tool was a researcher-made questionnaire whose validity was confirmed by 12 sport management professors and its reliability was 0.86 indicating high reliability of the questionnaire used. Data analysis was performed using descriptive statistics and Kolmogorov-Smirnov test and One-sample t with SPSS software version 16 at the significant level of 0.05. The results show that social networks and its seven dimensions have a positive impact on promotion of Persepolis Club brand value. Given the growing use of social media in the Perspolis club community, it should be better positioned to introduce its brand, build loyalty and audience satisfaction with its plans.
Keywords: Social Networks, Brand, Persepolis Club.
لینک دانلود مقاله بررسی نقش شبکههای اجتماعی در ارتقای ارزش برند باشگاه پرسپولیس ص۲ -۱۷