امروزه تمامی افراد و شرکت ها محصولات و خدمات خود را در دنیای مجازی به نمایش میگذارند.
با توجه به اهمیت دنیای مجازی و اثر گذاری آن در دید مشتری شما باید برای کسب و کارخود در دنیای مجازی صفحهاس داشته باشید.تا در آنجا با مشتریان و افرادی که دنبال خدمات مشابهشما هستد ارتباط برقرار کنید.ایدهای که برای باشگاههای بدنسازی قابل استفاده است که در باشگاه ما (Clever Fit)هم بهصورت ماهانه انجام میگیرد؛قرعه کشی بین افراد فعال در دنیای مجازی میباشد.به این صورت که اول هر ماه جوایزی کوچک توسط مدیر باشگاه تدارک دیده میشود(یک عدد شیکر،کلاه، جا سویئچی با لوگوی باشگاه،تیشرت تمرین،کوله پشتی و…؛فرصتی مناسب هست تا محصولات باشگاه خودرا با لوگوی اختصاصی تولید کنید.) بسته به بودجه و سلیقه شما میتوانید انتخاب کنید. و در فیسبوک پستی انتشار داده میشود:از بین دنبال کنندگان پیچ هرکس که این پست را انتشار دهد، و کامنت بگذارد از بین آنها به قید قرعه به پنچنفر این جوایز تعلق خواهد گرفت.![](https://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user379774/content-article/29572245_1735302239849809_9033990134679331653_n-768x373.jpg)
هدف از این کار:مشارکت بیشتر اعضا باشگاه و ایجاد انگیزه بین مشتریانبیشتر دیده شدن در دنیای مجازی که مقصود اصلی باشگاه میباشد.
در مقاله ای با موضوع نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار گفته شده:(فیس بوک با بیش از ۱/۵۹ میلیارد کاربر، بزرگ ترین ترکیب جمعیتی را در میان همه شبکه های اجتماعی تشکیل داده است. با ظهور شبکه های اجتماعی، هدف قرار دادن مشتریان بالقوه، آسان تر از گذشته شده است. فیس بوک ابزار فوق العاده ای را برای کسب و کارتان فراهم کرده است که از طریق آن می توانید به مشتریان بالقوه تان در سراسر جهان متصل شوید و از جنبه تبلیغاتی نیز به آسان ترین شکل ممکن، قابل مدیریت است و به شما امکان می دهد تا به بهترین شکل، هدف گیری کنید. جهت مطالعه بیشتر این مقاله
شما هممیتوانید از این روزش برای کسبو کار خود ویا باشگاه خود استفاده کنید.
درصورت عدم دسترسی به فیسبوکمیتوایند از اینستاگرام استفاده کنید.( هرکس در باشگاه شما حین تمرین عکس گرفته و پیچ باشگاه شما را تگ کنذ در قرعه کشی شرکت داده خواهد شد.و یا هرکس ۳/۵ نفر از دوستان خود را در زیر پست مخصوص قرعه کشی تگ کند.)
در زیر نمونه ای از تصاویر مربوط به قرعه کشی که ماهانه در باشگاه ما انجام میشود را شما به اشتراک می گذارم:
اول هر ماه به این صورت عکس جوایز و شرایط قرعه کشی انشتار داده می شود.
و بعد از یکماه که برنده مشخص شد،اسامی برندگان در پیچ باشگاه درج می شود.
تهیه و تنظیم: کیارش ملکی (مسئول امور بین المللی نشریه تحقیقات کاربردی علوم ورزشی، آموزشی بدون مرز – دانشجوی علوم فیتنس و مربی باشگاهClever Fit )