بررسی رابطه استراتژی بازاریابی هزینه محور و مزایای آن در باشگاه های بدن سازی استان کرمانشاه
احسان شریفی قروه
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی گرایش بازاریابی در ورزش، مرکز تحصیلات تکمیلی پیام نور رشت
Email:Ehsan_sh1987@yahoo.com
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استراتژی هزینه محور و مزیت رقابتی در باشگاه های ورزشی خصوصی استان کرمانشاه می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه مدیران باشگاه های بدن سازی استان کرمانشاه می باشد (N=842 ). نمونه ی آماری با استفاده از جدول مورگان ۲۰۱ نغر برآورد شد. در این پژوهش از پرسشنامه مزیت رقابتی استفاده شد و پایایی آن بوسیله آزمون آلفای کرونباخ ۸۷/۰ بدست آمد.همچنین پرسشنامه راهبردهای بازاریابی هزینه محور برگرفته از پرسشنامه شافعی و همکاران( ۱۳۹۳ ) می باشد که این پرسشنامه با اندکی تغییرات در اختیار جامعه آماری قرار گرفت. طیف سؤالات به صورت زوجی( ۱بلی، ۰ خیر) بود. در قسمت آزمونهای توصیفی ازمیانگین، انحراف معیار و در بخش استنباطی به دلیل اینکه یکی از متغیرهای ما دوحالتی بود ( بله یا خیر) و متغیر دیگر ۵ گزینه ای لیکرتی بود در نتیجه از آزمون خی دو و ضریب همبستگی اتا استفاده شد. و همچنین از نرم افزارSPSS برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین استراتژی هزینه محور و مزیت رقابتی در باشگاه های بدن سازیاستان کرمانشاه ارتباط معنی دار آماری وجود دارد. این یافته ها می تواند به جامعه آماری پژوهش که همان مسئولین باشگاه ها هستند کمک کند تا با استفاده ازاین ابزار ها به رونق مجموعه خود بپردازند و افراد متقاضی استفاده از مجموعه ورزشی را افزایش دهند.
واژگان کلیدی: استراتژی بازاریابی،استراتژی هزینه محور، باشگاه های بدن سازی استان کرمانشاه
لینک دانلود مقاله : بررسی رابطه استراتژی بازاریابی هزینه محور و مزایای آن در باشگاه های بدن سازی استان کرمانشاه صص۶۸-۸۷