اثربخشی دوره ضمن خدمت مهارتهای تدریس درس تربیت بدنی برروی مدیران، معاونان و آموزگاران شهرستان پیرانشهر
خالد دودمان*۱ ،ناهید رامک۲ ، علیرضا سنگانی۳
۱*. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ملکان، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، ملکان، ایران
۲٫کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد واحد بندرگز
۳٫دانشجوی دکتری روانشناسی و اموزش کودکان با نیازهای ویژه، واحد اهواز، دانشگاه ازاد اسلامی، اهواز، ایران
Email:khalddodman@yahoo.com*
چکیده
هدف،این پژوهش با بررسی اثربخشی دوره ضمن خدمت مهارتهای تدریس درس تربیت بدنی برروی کلیه مدیران، معاونان و آموزگاران شهرستان پیرانشهر انجام گرفت.
روش تحقیق،این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران، معاونان(۵۵نفر) و آموزگاران (۴۰۶نفر) شهرستان پیرانشهر در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ میباشد. نمونهی آماری به صورت کل شمار می باشد که به پرسشنامه اثربخشی دوره ضمن خدمت(غفوری،۱۳۸۶) پاسخ دادند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون توصیفی و tتک گروهی استفاده شد.
یافته ها،نتایج آزمون t تک گروهی نشان داد که میانگین نمره آموزش دوره ضمن خدمت در گروه مدیران/ معاونان و آموزگاران به طور معناداری (۰۰۱/۰>p )از نمره برش۹۰ بالاتر بوده و میانگین جامعه مورد نظر از مقدار آزمون بیشتر بوده و اثربخشی مثبت ومعناداری مشاهده شد.
بحث،نتایج تحقیق حاکی از این بود که اثربخشی دوره ضمن خدمت مهارتهای تدریس درس تربیت بدنی مدیران، معاونان و آموزگاران اثربخشی مثبت ومعناداری داشته است.
واژگان کلیدی: اثربخشی، دوره ضمن خدمت، تدریس، تربیت بدنی.
لینک دانلود مقاله : اثربخشی دوره ضمن خدمت مهارتهای تدریس درس تربیت بدنی برروی مدیران، معاونان و آموزگاران شهرستان پیرانشهر ص۹۰-۹۸