بررسی نقش رادیو و تلویزیون در توسعه گردشگری ورزشی شهر اراک
میلاد اسکندری۱، حامد کریمی*۲، محمد آمره۳، وحید صمیمی۴
۱، ۳ و ۴٫ کارشناسی ارشد، مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران
۲٫* دانشجوی دکترا، مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
Email: karimihamed120@gmail.com Tell:09183454055*
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش رادیو و تلویزیون در توسعه گردشگری ورزشی شهر اراک بود. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران و متخصصان ورزش، مدیران و متخصصان گردشگری، مدیران و متخصصان رسانههای ورزشی شهر اراک بودند و نمونه آماری تحقق حاضر به صورت تصادفی و با استفاده از جدول مورگان و کرجسی ۳۸۴ نفر تعیین گردید. ابزار جمعآوری اصلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن به تأیید ۱۲ نفر از اساتید مدیریت ورزشی و گردشگری قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ ۸۲/۰ دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و آزمون رتبهای فریدمن استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۲۲ انجام گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد، تلویزیون بیشترین نقش را در بازاریابی گردشگری ورزشی و رادیو بیشتر نقش را در آموزش نیروی انسانی گردشگری ورزشی شهر اراک داشت. نتایج تحقیق نشان داد، رادیو و تلویزیون نقش مهمی در جایگاه مثبت صنعت گردشگری ورزشی در ذهن گردشگران دارند.
واژگان کلیدی: گردشگری، گردشگری ورزشی، رسانههای ورزشی.
Investigating the Role of Radio and Television in the Development of Sport Tourism in Arak
Milad Eskandari 1, Hamed Karimi2, Mohammad Amereh 3, Vahid Samimi4
۱,۳,۴ M.S. Sport Management, University of Tehran.
۲٫Ph.D Student, Sport Management, University of Mazandaran.
*Email: karimihamed120@gmail.com Tell::09183454055
Abstract
The purpose of this study was to investigate the role of Radio and Television in the development of sport tourism in Arak. The statistical population of the study was managers and sport specialists, managers and tourism specialists, managers and specialists of sports media in Arak city. The sample of this research was randomly selected using Morgan and Krejcie table of 384 people. The data gathering tool was a researcher-made questionnaire whose validity was confirmed by 12 professors of sport and tourism management and its reliability was obtained by using Cronbach’s alpha of 0.82. For data analysis, Descriptive statistics, Kolmogorov-Smirnov test and Friedman rank test were used. Data were analyzed using SPSS software version 22. The results showed that TV played the most role in sporting and radio tourism marketing in the training of the Arak sport tourism manpower. The results of the research showed that Radio and Television play an important role in the positive role of sport tourism in the minds of tourists.
Keywords: Sport tourism, Sport tourism, Sport tourism.
لینک دانلود مقاله: بررسی نقش رادیو و تلویزیون در توسعه گردشگری ورزشی شهر اراک صص ۱۰۶-۱۱۹