بررسی چالشهای آکادمیهای فوتبال کشور
حسین فریدنیا۱، عباس سیف الهی۲، محمد تقیزاده۳*
- دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران
۲ و ۳. کارشناسی ارشد، ، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران: ایران.
*Email: taghizadeh.m@ut.ac.ir
چکیده
هدف از تحقیق حاضر بر بررسی چالشهای آکادمیهای فوتبال کشور بود. روش تحقیق این پژوهش از نوع آمیخته و ترکیبی از روشهای کمی و کیفی بود. ابتدا در بخش کیفی پژوهش مصاحبه باز و نیمه ساختاریافته با متخصصین در حوزه مدارس فوتبال صورت گرفت که نتیجه این بخش خروجی پرسشنامه بسته بود که در بخش کمی مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی کلیه متخصصان فوتبال و روسای هیئتهای فوتبال بودند که با توجه به اشباع نظری مورد نظر، تعداد ۱۵ مصاحبه صورت گرفت و در بخش کمی پژوهش مربیان و ورزشکاران فعال در مدارس فوتبال کشور نیز به این جامعه اضافه شدند و در نهایت با توجه به دسترسی محقق تعداد ۲۲۶ نظر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط ۱۲ تن از اساتید مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی و توسط نرمافزار spss نسخه۲۲ مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی و فرهنگی، عوامل مدیریتی، امکانات و تجهیزات و مالکیت دولتی باشگاهها چالشهای آکادمیهای فوتبال بودند.
واژگان کلیدی: صنعت فوتبال، چالشهای راهیابی، تیمهای ملی، باشگاههای ورزشی.
Investigating the challenges of the country’s football academies
Hossein faridniya1, Abbas Seyfollahii2, Mohammad Taghizadeh*3
1) M.S. Sport Management, Faculty of Farabi, University of Tehran, Tehran: Iran.
2, 3) M.A Sport Management, Faculty of physical Education and Sport Sciences, University of Tehran, Tehran: Iran.
Responsible author: Mohammad Taghizadeh
*Email: taghizadeh.m@ut.ac.ir
Abstract
The purpose of this study was to investigate the challenges of the country’s football academies. The research method of this research was mixed and a combination of quantitative and qualitative methods. First, in the qualitative part of the research, open and semi-structured interviews were conducted with experts in the field of football schools. The result of this part was the output of a closed questionnaire, which was used in a quantitative part. The statistical population of the study was in the qualitative part of all football experts and heads of football delegations. According to the desired theoretical saturation, 15 interviews were conducted. According to the researcher’s access, 226 comments were selected as the research sample. The face and content validity of the questionnaire was confirmed by 12 professors of sports management. Data were analyzed in two parts: descriptive and inferential statistics and analyzed by SPSS software version 22. The results showed that economic factors, social and cultural factors, managerial factors, facilities and equipment and government ownership of clubs were the challenges of football academies.
Keywords: Football Industry, Navigation Challenges, National Teams, Sports Clubs.
لیتک دانلود مفاله :بررسی چالشهای آکادمیهای فوتبال کشور صص۹۰-۱۱۱