تأثیر قیمت و تبلیغ محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی
نیما حمزه پور۱* (نویسنده مسئول)، محمدباقر فرقانی اوزوردی۲
۱ *دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی گرایش بازاریابی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایران
nima.banehsh1374@gmail.com
۲ کارشناس ارشد تربیت بدنی، آموزش و پرورش، بابل، ایران
mohammadbagher.forghani@gmail.com
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، تأثیر قیمت و تبلیغ محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شده است. جامعۀ آماری مشتریان فروشگاههای ورزشی تهران بودند و بر اساس روش مونرو تعداد ۳۵۷ نفر به صورت تصادفی خوشهای به عنوان نمونهُ آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه حبیبی ساروی (۱۳۹۵) استفاده شد (۹۲۸/۰=α). به منظور تحلیل دادهها استنباطی برای نرمال بودن دادههای تحقیق از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش مدلسازی معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر با نرم افزار ایموس و نرم افزار آماری اس پی اس اس۲۲ در سطح معنیداری ۰۵/۰≥P استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که عواملی از قبیل محصولات ورزشی سبز، تبلیغ سبز، قیمت سبز، بر قصد خرید مشتریان ورزشی تأثیرگذار است.
واژگان کلیدی: محصولات سبز، قیمت، تبلیغ، قصد خرید، مشتریان ورزشی
لینک دانلود مقاله :تأثیر قیمت و تبلیغ محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی صص۲۳-۴۲