تحلیل وضعیت مهارتهای ارتباطی مؤثر
(مطالعه موردی، دبیران تربیت بدنی استان اردبیل)
رضا رستمی ینگجه*۱ ، دکتر حسین پورسلطانی زرندی۲
۱٫دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه های ورزشی ، پیام نور کرج
۲٫عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
چکیده
هدف کلی: هدف تحقیق بررسی و شناخت وضعیت مهارتهای ارتباطی دبیران تربیت بدنی استان اردبیل بود.
روش شناسی: روش تحقیق از نظر استراتژی توصیفی و از نظر مسیر اجرا مطالعه موردی و از نظر هدف کاربردی بود و جامعه آماری شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان اردبیل می باشد و با توجه به جامعه آماری شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای و به صورت نمونه در دسترس برگزیده شد ،و جمعاٌ ۷۰معلم تربیت بدنی از سطح استان اقدام به تکمیل پرسشنامه نمودند.ابزار تحقیق پرسشنامه مهارتهای ارتباطی مؤثر ۶گانه قاسمی بود که روایی صوری و سازه و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفته بود.
یافته ها: مهمترین یافته هانشان داد که در سطح توصیف میانگین نمره مهارتهای ارتباطی پاسخ گو ۸۳/۳ است که بیشتر از سطوح اعلامی تحقیقات پیشین است همچنین مشخص گردید که در سطح تبیین میدان شغلی پاسخ گو به علت تناسب با الزامات و اهداف مرتبط تاثیر قابل توجهی در متغیر وابسته یا موضوع دارد بدین معنی که مشاغل آموزشی بیشتر از سایر مشاغل و محیط های کاری مهارت های ارتباطی را می طلبد .
نتیجه گیری: با توجه به یافته های تحقیق،فرضیه پژوهش مبنی بر ارتباط مستقیم و معنادار بین پایگاه اجتماعی فرد و میزان مهارت های ارتباطی مورد تایید قرار می گیرد.
واژگان کلیدی: مهارتهای ارتباطی، ارتباطات، دبیران تربیت بدنی
لینک دانلود مقاله : تحلیل وضعیت مهارتهای ارتباطی مؤثر مطالعه موردی دبیران تربیت بدنی استان اردبیل ص۱۱۱-۱