بررسی فناوری اطلاعات بر جذب مشتری در باشگاههای ورزشی شهر ایلام
حامد کریمی۱، ایمان حسنوند۲، حسام صفخانی*۳، عباس شکیبیراد۴
۱.دکتری، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران.
۲.کارشناسی ارشد، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی.
۳.*کارشناسی ارشد، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد هرمزگان.
۴.استادیار، دانشگاه امام علی، تهران، ایران.
*Email: h_safkhani@yahoo.com
چکیده
هدف تحقیق بررسی فناوری اطلاعات بر جذب مشتری در باشگاههای ورزشی شهر ایلام بود. تحقیق حاضر از نظر ماهیت توصیفی و به لحاظ هدف از نوع کاربردی میباشد که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، کلیه استفادهکنندگان از باشگاههای ورزشی شهر ایلام بودند با توجه با نامحدود بودن جامعه آماری ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار اندازهگیری تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود روایی آن توسط ۱۲ نفر از اساتید مدیریت ورزشی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن ۸۷/۰ به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین، درصد فراونی و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون کولموگروف اسمیرنوف و آزمون t تک نمونهای) با کمک نرم افزار SPSS نسخه ۲۰ استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که فناوری اطلاعات بر جذب مشتری در باشگاههای ورزشی شهر ایلام تاثیر مثبت دارد؛ بنابر این مدیران مدیران اماکن ورزشی باید به کیفیت خدمات ارائه شده و آموزش کارکنان برای ارائه بهتر خدمات به مشتری بیشتر توجه کنند.
واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات، مشتری، باشگاههای ورزشی.
Investigating information technology on customer attraction in sports clubs in Ilam city
Hamed Karimi1, Iman Hassanvand 2, Hesam Safkhani*3, Abbas Shakibirad4
- Sport Management Department, Faculty of physical Education and Sport Sciences, University of Mazandaran.
- A. Sport Management Department, Faculty of physical Education and Sport Sciences, University of Shahid Beheshti.
- * A. Sport Management Department, Faculty of physical Education and Sport Sciences, University of. Islamic, Hormozgan Branch.
- Assistant Professor, Imam Ali University, Tehran, Iran.
*Email: h_safkhani@yahoo.com
Abstract
The aim of the study was to investigate information technology on customer attraction in sports clubs in Ilam. The present study is applied in terms of descriptive nature and in terms of purpose, which was conducted as a survey. The statistical population of the present study was all users of sports clubs in Ilam city. Due to the unlimited statistical population of 384 people, it was selected as a statistical sample. The research measurement tool was a researcher-made questionnaire. Its validity was confirmed by 12 sports management professors and its reliability was 0.87. Descriptive statistics (mean, percentage, and standard deviation) and inferential statistics (Kolmogorov-Smirnov test and single-sample t-test) were used to analyze the data using SPSS software Version 20. The research results showed that information technology has a positive effect on customer attraction in Ilam sports clubs. Therefore, managers of sports venues should pay more attention to the quality of services provided and staff training to better provide services to customers.
Keywords: Information Technology, Customer, Sports Clubs.
لینک دانلود مقاله بررسی فناوری اطلاعات بر جذب مشتری در باشگاههای ورزشی شهر ایلام صص۴۹-۶۱