مقایسه سرمایههای روانشناختی و ذهن آگاهی در دانشجویان دختر و پسر
حسین نادری پور۱*، ابوالقاسم یعقوبی۲، مصیب یارمحمدی۳، حسین محققی۴
۱٫* دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی(naderi412@yahoo.com)
۲٫دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان
۳٫دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان
۴٫استادیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه سرمایههای روانشناختی و ذهنآگاهی در دانشجویان دختر و پسر انجام شد.
روش: روش پژوهش توصیفی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان در سال تحصیلی۱۳۹۶-۱۳۹۵ بود. نمونه آماری با استفاده از جدول برآورد کرجسی و مورگان به تعداد ۳۹۶ نفر به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه سرمایهروانشناختی لوتانز و مقیاس ذهنآگاهی براون و رایان بود.
یافتهها: یافتهها نشان داد که دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر از سرمایههای روانشناختی و ذهنآگاهی بالاتری برخوردا هستند. همچنین تفاوت میانگین بین دانشجویان دختر و پسر در ذهنآگاهی معنیدار بود.
نتیجهگیری: با توجه به یافتههای پژوهش پیشنهاد میشود به منظور افزایش سرمایههای روانشناختی و ذهنآگاهی در دانشجویان دختر و پسر، بستههای آموزشی و اقدامات مناسب صورت گیرد.
واژگان کلیدی: سرمایه های روانشناختی، ذهن آگاهی
للینک دانلود مقاله : مقایسه سرمایه های روانشناختی و ذهن آگاهی در دانشجویان دختر و پسر ص۷۵-۸۴